5 камаран на седмицата: Иво Костомберов

0

ivo 3Професия/ Работа? Занимавам се с разработка на софтуер, внедряване и администрация на база данни. Работата ми е от заседнал тип. Прекарвам около 10 часа на ден седнал на бюрото. Налага се четене на голям обем документация. Всичко е много динамично в тази област и ако не се интересуваш за 1 година може да си изостанал безнадеждно. Малко завист ме обзема към тези, които се занимават с класически науки, където веднъж научен материал се преизползва докато си жив.

Представи се, кажи нещо за себе си? Роден съм в София. Тази година навършвам 48 години. Щастливо женен. Имам син на 15г., наесен ще бъде в 9клас НПМГ. Живея на 2км от Южния парк и на 1км от Борисовата градина. Идеалната локация за бягане и колоездене. Спортувам почти без прекъсване от ученик 4 клас до днес. Имам само две години 1988(казарма) и 2005(чужбина) без редовен любителски спорт. В началото като всяко дете опитвах от всичко. След това установих, че с минимум усилие постигам прилични резултати във фитнеса и той стана моя любим спорт. Естествените ми килограми са около 66. Не се харесвам толкова слаб и целта ми е била да съм поне 73 кг., за което фитнеса ми помага. Нямам никакъв апетит, а без силно хранене не става. Мразя тъпченето и яденето по 5-6 пъти на ден. Върл противник съм на всякакви изкуствени добавки разрешени и неразрешени. Тук е момента да спомена, че за всичките 35 години в този спорт нямам нито една травма по време на тренировка. Трябва да имаш търпението да се възстановиш по естествен начин, а не да ускоряваш възстановяването с медикаменти както е в състезателния спорт. Колкото и разумно обаче да тренираш, с напредването на годините се налага да се направят някой аджъсменти. Преди 15-20г. започнах да замествам част от тренировките в зала с туризъм в планината. А 2007г. си купих колело и навъртам повече километри с него, отколкото с колата. Винаги съм харесвал и Йога. Имам скъсени мускули, сколиоза, дискови хернии и
йогата помага за намаляване на болката. Все се каня да взема някакви първоначални уроци по ashtanga, но не съм намерил подходящата учителка .

ivo 6

От кога бягаш? Бягането за мен е съвсем ново. Не съм бягал преди, защото бързо губя килограми, когато
изразходвам твърде много калории. Все съм си мислил, че бягането е бягане с всички сили като за спринт. В офиса имам двама колеги Димитър Върбанов и Христо Енев от 5kmrun, които ми обясниха, че има и друг вид бягане на средни разстояния със съвсем леко темпо. Януари 2015г. Митко ме заведе в Южния парк, показа ми 5км-то трасе и решихме да проверим дали има шанс да го избягам с леко темпо без да спра. Избягах го за около 30мин. Не можах да повярвам, че можело и така да се бяга – лекичко. Запалих се моментално. Следващата събота вече бягах с вас за 29мин. За 7-8 седмици само с бягания в събота свалих времето до 23мин. И в този момент научих нещо за бягането – колкото и да изглежда естествено и нормално е твърде натоварващо. Краят на Април разтегнах и двата ахилеса. Платих дебелата цена 3месеца да не мога да ходя и да слизам по стълби. Изпуснах цялото лято, можех само да карам колело. Август се възстанових и казах край на подобренията на времената. Бягам с 85-90% натоварване и се чувствам далеч по добре. Ако не мога да бягам, ходя и така се придвижвам достатъчно бързо. Бягах Витоша рън 2015, но много предпазливо. Почивам много, а някои седмици си ставам само с 5км в събота. Тази година опитах Пирин рън и Ride or Run, но по-голямата част от трасето си го ходя. Последно бях на Витоша фест, където си направих сефте на 10км+. Натоварих се прекалено и сега ще почивам от планинските ивенти докато съм на море.

ivo 5Какво ти харесва в 5kmrun? Безупречна организация. Удобна локация. Абсолютно свободно и неангажиращо. Засичане на времето и публикуване в Интернет. Хубави снимки във Facebook. Отборно бягане. Награди и каузи. Нови познанства и приятелства. XLkmrun бягане сред природата. Радват ме най-младите и най-възрастните участници.

Как 5kmrun промени твоето бягане? Няма как да го промени, защото преди 5kmrun не съм бягал. В момента го изгражда. Имам 47 бягания в парка. Още 5 бягания XLkmrun. Опитвам се да променя стила си с помощта и
съветите на другите бегачи. Позата ми е неправилна, това ми пречи да се движа ефективно и допринася за контузии. Петър Петров последно ми даде добри насоки на какво да обърна внимание, когато бягам.

Какво мислиш за доброволчеството? Евала на тези, които допринасят с доброволен труд да го има това бягане. От моя страна помагам в технически план с приложението за Андроид. Целта е да не се налага никаква промяна в WEB сайта и от това да следват допълнителни разходи.ivo 4

Ако ти си Главният организатор на бягането следващата седмица, какво би променил? Ако всичко си работи, трябва внимателно да се правят промени. Няма как да изтържем асфалта от трасето ни. Няма как да е по друго време, защото става горещо и пренаселено. Няма как да имаме такова бягане в Боровец, Банско, Созопол или на Гръцката олимпийска ривиера. Вече опитвахме с обратната посока и пейсърите, беше забавно. Бягането по двойки може да се направи на всеки 2-3 месеца. Бягането 5км като част от други мероприятия е отлична идея като Витоша рън и Рила рън. Мисля да взема участие и в двете тази година, ако ги има.

Какво представлява Успехът за теб? Да постигна целите си без да платя твърде висока цена за това. Най-високата цена, която плащаме за постигане на амбициите си, е здравето. Какъв успех си постигнал, ако той ти е съсипал нервната система, очите или ставите? Ако се опазим здрави, ще имаме успех в личен, професионален и спортен план.

ivo 2

Коя е най-смешната или забавна случка, която те споходи по време на нашите съботни бягания? Най-забавно беше последното бягане по двойки. Бяхме решили с Георги Милев да го бягаме, но и той разтегна ахилес и в деня на бягането трябваше да търсим по спешност партньор на негово място. След като попита поне 10души, пристига при мен ми казва, че ми е намерил партньор, който бил шести на маратона в Плевен (Михаил Степанов). Запознахме се, а Мишо ме пита за колко ще го бягаме. Казвам за 22мин. ще се опитам. А той – сигурен ли си? Тръгнахме, а той започва непринуден разговор докато бягаме с моето темпо за 22мин. Викам
леле, сега какъв пън излезнах, не мога една дума да обеля. Като ме видя как се мъча, реши да ме остави да бягам както мога и да ме окуражава с нещо от сорта „Дишай си, дишай си спокойно, не бързаме за никъде“. Накрая след фонтаните се сетихме, че е могло да ме бута с една ръка и така финиширахме близо до уговореното време. Беше ми много забавно и му благодаря за менторството. А в тренировките си по планинските пътеки имах друга смешна ситуация. Изкачвахме с приятел вр.Тодорини кукли и след 4часа газене в кал и 1300D+, стигнахме върха. Бяхме щастливи и се снимахме с неговия и моя телефон. На връщане 5км по назад се усетих, че телефона ми го няма. Помислих, че е паднал някъде малко по назад, тръгнах да го търся върнах се още 300D+ и не го намерих. На следващия ден твърдо решен да открия телефона си, се върнах сам по трънливите и кални пътеки и … открих телефона на самия връх, забравен докато сме снимали. Два последователни дни с толкова денивелация – това си беше малък личен рекорд в изкачванията и успех в тренирането на волята.

Благодарим Иво за това интервю и за всичко, което направи за 5kmrun и всички участници

5kmrun

Росица Белева

Росица Белева

Редактор at Running Academy
Роси е последовател на 5kmrun & Running Academy от 2014 година: "Спортът ме научи да се обичам. Иначе казано: не съм аз, когато не тичам".
Росица Белева

Latest posts by Росица Белева (see all)

Share.

About Author

Роси е последовател на 5kmrun & Running Academy от 2014 година: "Спортът ме научи да се обичам. Иначе казано: не съм аз, когато не тичам".