Колко трябва да бягаме?

0

ra 1234Всеки начинаещ бегач си задава въпроса – колко трябва да бяга на тренировка и кога ще има видим резултат. За да има ефект от спорта, трябва да знаете точната формула, която ще донесе напредък, без да се чувствате преуморени. Running Academy предлага различен обем тренировки в зависимост от целите, заради които вие сте решили да се занимавате с бягане.

За да подобрите резултатите си в бягането на средни и дълги дистанции, е нужно да сте запознати с основите на тичането – дишане, техника, загряване, умение да направите точната тренировка за деня на състезанието, да изпълните правилно силовите упражнения за бягане и други. Ето защо Running Academy предлага индивидуална програма, според конкретно поставените цели. Тези уроци са помогнали на десетки бегачи, ще помогнат и на вас.

Колко трябва да бягаме за здраве

Бягайки за здраве, на първо място подобрявате кръвообращението и метаболизма. Освен това бягането тренира сърцето, белите дробове и другите вътрешни органи. Ако пред вас не стоят цели да биете рекорди, то тогава за укрепването на здравето е достатъчно да тичате 3-4 пъти на седмица по 30 минути в леко темпо.

Ако все още ви е трудно да бягате толкова дълго, то направете го постепенно, като първо започнете с тичане, а после преминете в ходене. След като сте възстановили дишането, отново започнете да бягате. Общата продължителност на такава тренировка е добре да продължи 30-40 минути. Поетапно намалявайте времето за ходене за сметка на бягането.

Дори ако в началото не можете да пробягате и 1 минута, не се отчайвайте. Може да тичате 30 секунди. После до възстановяването на дишането и пулса (не повече от 120 удара в минута) ходете, а след това отново започнете своя полуминутен пробег. Постепенно ще успеете да увеличите тези 30 секунди до минута, после до две и рано или късно ще можете без спиране да пробягате половин час.

Колко трябва да бягаме за отслабване

Отслабването е една от често срещаните цели на хората, занимаващи се с бягане. В този случай е нужно да тичате поне 40 минути на ден. Тази продължителност е нужна, за да получи организмът стабилно физическо натоваране и да започне да топи натрупаните мастни депа. Ако тичате по-малко от 40 минути, резултатите ще се появят по-късно. През първите десет минути бягане тялото се затопля и се подготвя за преработване на мазнините.
Бягайки ежедневно през деня или вечерта, може да отслабнете с 6-7 килограма за месец. Ако имате за цел да намалите много теглото си, това може да стане чрез по-интензивни тренировки, всичко зависи от продължителността и честота на бягането. Все пак имайте предвид, че загубата на голяма телесна маса за месец е нездравословно. Running Academy ще предложи формула, чрез която да отслабнете здравословно.

Какво се случва в организма по време на бягане:

– увеличава се притокът на кръв;
– ускорява се пулсът;
– повишава се метаболизмът;
– кожата започва интензивно да премахва токсини и шлаки;
– храносмилателната система усилено работи, изчиствайки чревната стена;

Вследствие на всички тези метаболитни процеси се освобождавате от мастните запаси. Помнете, че всичко трябва да е с мярка.

Бягане на 5км и повече

Относно средните дистанции – само бягане няма да ви донесе отличен резултат. Необходимо е в тренировъчния процес да включите фартлек, интервално бягане, както и силови тенировки. Също така едни 200 км на месец ще ви позволят да покриете всяка средна дистанция. Напълно е възможно, ако имате добри гени, да успеете и с по-малко. Но без допълнителни тренировки няма да се получи. Макар че всяко правило има изключение. Ако искате да се класирате на призовите места, е нужно да уточните дистанцията и какво е нивото на вашата подготовка.

Колко трябва да бягате днес – отговорът ще научите непосредствено преди всяка тренировка на Running Academy, в зависимост от физическото ви състояние и метеорологичните условия.

Росица Белева

Росица Белева

Редактор at Running Academy
Роси е последовател на 5kmrun & Running Academy от 2014 година: "Спортът ме научи да се обичам. Иначе казано: не съм аз, когато не тичам".
Росица Белева

Latest posts by Росица Белева (see all)

Share.

About Author

Роси е последовател на 5kmrun & Running Academy от 2014 година: "Спортът ме научи да се обичам. Иначе казано: не съм аз, когато не тичам".

НАПИШИ КОМЕНТАР