Три стъпки към успеха на Методи Георгиев

0
metodi-georgiev-final[message_box title=“В името на успеха…“ color=“red“]е още един начин да помогнем на начинаещите бегачи да взаимстват от опита на успешните, да последват техния пример и да се изкачат на почетната стълбичка.
[/message_box]
Методи Георгиев бяга с 5kmrun от 2013 година и винаги е сред първите трима. Скоро ще влезе в клуба на Почетния легионер, а вече има 14 първи места, 11 – втори и 13 – трети. Доказал е, че е номер 1 и на трасето в Пловдив – Гребна база 2, и в Морската градина в Бургас, където закова хронометъра на 17:09. В месечните издания на XLkmrun тази година взе първата награда на Камбаните (10.2 км) и трета награда в Парк Врана (10.10 км).
Методи е сред първенците и в нашата точкова класация SUUNTO. Към момента е събрал над 3500 точки. Това го прави потенциален кандидат за „Голямата награда“, която и тази година ще бъде последен модел на спортен часовник Suunto Ambit Sport! Пожелаваме му успех! А той определено знае как да го постигне 🙂
Първа стъпка: Мотивация и нагласа

Мотивацията и нагласата към дадено бягане са ключови. Тук имам предвид не само мотивация за постигане на даден резултат в бягане, но и чисто психическата настройка. Трябва да се бяга с настроение, човек да е освободен психически от ежедневните си грижи и проблеми и просто да излезе и да тича. В каквото и настроение да съм, след бягане, от повишените нива на ендрофин, духът винаги е приповдигнат и това ми е повече от достатъчно да се мотивирам.
Втора стъпка: Загрявка

Колкото и да звучи клиширано, загрявката много, много често е пренебрегвана или подценявана. Казвам го и изцяло от личен опит. Независимо преди какъв тип бягане, задължителни са 15-20 минути лек крос, бегови упражнения и разтягане. Това води до качествено вработване на тялото, по-ефективно функциониране и изразходване на мускулите по време на същинското бягане и не на последно място, до предпазване от контузии. Например непосредствено преди 5kmrun в събота, аз бягам 2-3 км с леко темпо, разтягам и това дава своите резултати и ми помага да си подобрявам времената.

Трета стъпка: Определяне и планиране на целите
Всеки трябва да си постави конкретни цели пред конкретно бягане – дали ще е тичане с цел подобряване на лично постижение, дали ще е дълго бягане с цел трупане на обем, или пък подготовка за конкретно състезание. Яснотата те прави още по-целеустремен, а наличието на план и някаква системност в тренировките са ключови за успеха. Аз например, след бягането в събота често завъртам още няколко километра, с по-леко темпо, а в неделя правя дългото си бягане, с което се подготвям за по-дълги дистанции. През седмицата правя още поне 2 тренировки, едната от които е повече за скорост, а другата е лека и разпускаща. Така успявам да възстановя и да съм максимално свеж за следващото изпитание.
metodi-georgiev-3
Росица Белева

Росица Белева

Редактор at Running Academy
Роси е последовател на 5kmrun & Running Academy от 2014 година: "Спортът ме научи да се обичам. Иначе казано: не съм аз, когато не тичам".
Росица Белева

Latest posts by Росица Белева (see all)

Share.

About Author

Роси е последовател на 5kmrun & Running Academy от 2014 година: "Спортът ме научи да се обичам. Иначе казано: не съм аз, когато не тичам".

НАПИШИ КОМЕНТАР